Bábakalács Bábszínház

Bábakalács Bábszínház
Társulatunkat egy vadvirágról, a Bábakalácsról /Carlina acaulis/ neveztük el, mely régen gyógyhatásáról volt közismert. Védett növény. Virága ezüstös napkorongot mintáz. Termését a szél és a madarak terjesztik.

kedd

Németországi útibeszámoló




Amíg Anita a szomszédasszonyommal Debrecenben igyekezett a Bábakukuccsal
helyt állni, addig bábszínházunk másik fele, azaz én, Szluka Judit, az
elmúlt héten néhány napot Németországban töltöttem. Igaz sajnos nem
játszani voltam, de nem kevésbé boldogító elfoglaltságban volt részem, a
Vándor Vokál oszlopos tagjaként egy női kórusnak tartottunk énekes
Work-Shopot Münster környékén, ahol többek között próbáltuk a lelkes
résztvevőket rávenni, ne úgy mondják, hogy turot ecik a cigan, inkább
csak egyszerűen "túrót eszik a cigány". Aztán visszaruccantunk
Jüterbogba, ami viszont inkább Berlin és Lipcse között van, és régi
kedves német zenésztársainkkal, akikkel együtt immár Szandánja néven
(ennek amúgy semmi értelme, de szerintük olyan magyaros hangzása van,
végül is igazuk van, ha valakinek a lábbelijéről van szó, az csak egy
hang eltérés) egy bandaként léptünk fel.

http://www.myspace.com/szandanja

Reméljük jövő nyáron Magyarországon is bemutatkozhatunk, ezért most a
koncertről nem is teszek fel képet. Inkább néhány münsteri fotóval
kedveskednék a környezetvédőknek, és a bábosoknak. A biciklis kép a
vasútállomás mellett készült, és az ott várakozó kétkerekűeknek csak a
negyedét mutatja. Mint utóbb megtudtam, Münster a biciklik városa, és
Németország egyetlen biciklis mélygarázsát is fel kellett építeni az
állomás mellett, mert már nem fértek el, mindenhol gazdára váró
kerékpárokban gázoltak. Tehát, ami kívül van, az csak a jéghegy csúcsa,
a többi a mélygarázsban van, teljes biztonságban. Megkérdeztem, hogy
miért pont Münster, azt mondták magától értetődő természetességgel, hogy
az olyan jó sík hely, jól lehet biciklizni. Hát akkor nekünk ott az
egész Alföld, hajrá magyarok!
A bábos fotók akkor készültek, amikor a lányaimnak készültem valami
vásárfiát venni. Minden bolt zárva volt, hát gondoltam, fényképen ez sem
drága, megmutatom, mit is vihettem volna. A kesztyűsbábok egy
antikvárium kirakatában voltak, olyan gumibabák társaságában, amiket én
kaptam öt éves koromban, most pedig a kislányaim kedves játékszerei a
fürdőkádban.